Skip to main content
Marketing firmy w mapach Google

Szukasz innowacyjnego sposobu na marketing i reklamy swojej firmy? Powinieneś rozważyć dodanie wirtualnej wycieczki Google Street View do swojej wizytówki Google Moja Firma czyli punktu na mapie Google.

To projekt biznesowy Google, dzięki któremu firmy mają szansę pokazać wnętrza swojej firmy w dobrze znanej technologii Street View czyli zdjęciom 360 stopni wysokiej jakości zamieszczanych w wizytówce Google. Wirtualne wycieczki są świetnym rozwiązaniem dla restauracji, kawiarni, salonów piękności, sklepów detalicznych, siłowni, gabinetów dentystycznych, medycyny estetycznej i wielu innym firmom.

Zdjęcia 360-stopniowe są realizowane przez rekomendowanego fotografa Google, a następnie dodawane do wizytówki jako połączona wirtualna wycieczka. Oglądający mają szansę dokładnie zobaczyć wnętrza firmy przed wizytą fizyczną w firmie. Wzmacnia to zaufanie wobec firmy, a w trakcie wizyty mamy poczucie znajomych wnętrz więc czujemy się swobodnie, tak jakbyśmy wracali do dobrze znanego miejsce.

Zdjęcia panoramiczne 360 stopni Kraków
Fotografia wnętrz Gorlice Studio tatuażu Fire Cube Tatto wirtualny spacer Google
80

Konsumentów

poszukujących lokalnych usług, produktów lub firm, zaczyna bądź kończy na wyszukiwarce Google Maps dlatego rozbudowanie swojej wizytówki Google o wirtualną wycieczkę zwiększa zainteresowanie oraz przyciąga uwagę potencjalnych klientów dlatego taka realizacja powinna być priorytetem dla każdego właściciela firmy.

10 powodów, dla których warto mieć Google Street View, czyli wirtualną wycieczkę po swojej firmie.

iMac Cinema Monitor Style Mock up3
Powód nr. 1

Posiadanie większej ilości wysokiej jakości treści na swojej wizytówce Google Moja Firma poprawia interakcję.

Posiadanie w pełni zoptymalizowanej wizytówkę Google My Business oznacza uzupełnienie jej treścią wykraczającą poza podstawowe informacje, takie jak nazwa, adres i numer telefonu (NAP). Im więcej wysokiej jakości profesjonalnych treści i interakcji z Twoją wizytówką, tym wyżej możesz być w rankingu wyświetlania Twojej oferty/wizytówki w mapach Google.

Wyobraźmy sobie, że masz lokalizację handlową i chcesz mieć pewność, że Twoi klienci mogą Cię znaleźć w Google. Dodajesz świetne zdjęcia swojego sklepu, najpopularniejszych przedmiotów i atmosfery wnętrza, ale dodając do tego wirtualną wycieczkę Google Street View zwiększasz interakcje oraz czas oglądającego spędzony na Twojej wizytówce. Użytkownicy wirtualnie spacerując po Twojej firmie z zaciekawieniem odkrywają jej wszystkie części a to daje im prawdziwe spojrzenie na Twój biznes i szczerze mówiąc jest to również dla nich dobra zabawa, rozglądając się po wnętrzach mogą poczuć się jakby byli w środku.

Pozytywne interakcje wzmacniają pozycję.

Jako że Twoi potencjalni klienci wirtualnie odwiedzają Twoją firmę, oglądnięcia są interpretowane przez Google jako pozytywna organiczna interakcja z Twoją wizytówką. Te pozytywne interakcje pomagają w uzyskaniu wyższego miejsca w rankingu Google. Tak więc, wzrasta liczba kontaktów telefonicznych, przejść na Twoją stronę www jak i również fizycznych wizyt w Twojej Firmie.

Dla większości ludzi, wirtualne wycieczki są nadal czymś ciekawym i nowym wywołującym efekt WOW. Każdy klient z zaciekawieniem ogląda tak przygotowaną prezentację. Ponadto, daje do zrozumienia klientowi, że jesteś na bieżąco z aktualną technologią i pewnie mu doradzisz w zakresie swojej branży.

Powód nr. 2

Zdjęcia 360 stopni pokazują natychmiast to, co może być trudne do opisania.

Tak więc, Twoja lokalizacja ma piękne wnętrza, stylowe meble, a może nowoczesne przestrzenie wypełnione produktami, oraz fantastyczną atmosferę wewnątrz. Jak to natychmiast opisać bez słowa?

Oczywiście z wysokiej jakości zdjęciami 360 stopni!

Wnętrza firmy w mapach Gogole

Wirtualna wycieczka Google Street View pozwoli Twojemu klientowi natychmiast doświadczyć na własne oczy atmosfery i poczuć klimat Twojej lokalizacji. Sztuczka, która sprawia, że ich mózg czuje się tak, jakby już tam byli.

Oglądający mogę wchodzić do różnych części firmy i szybko zdecydować się na fizyczną wizytę w danym miejscu. Profesjonalnie wykonane wirtualne spacery są przygotowywane w wysokiej jakości, dzięki czemu oglądający mogą zobaczyć wszystko, czego potrzebują, aby lepiej zrozumieć, czym zajmuje się firma.

Rezydencja Górska Kościelisko fotografia wnętrz wirtualne spacery Google
Powód nr 3

Aktualny obraz Google Street View Twojej firmy pozwala klientom łatwiej znaleźć biznes.

Google Street View realizowany przez samochody Google Maps są aktualizowane na głównych ulicach co ok. 3-4 lata, natomiast nie mamy wpływu na to kiedy taki samochód przejedzie obok naszej firmy aby przedstawić najbardziej aktualny wygląd nasze firmy z zewnątrz. Dlatego często zdarza się tak że w lokalizacji naszej firmy, zdjęcia Street View przedstawiają pusty kawałek ziemi lub stary budynek, przed remontem lub przed obrandowaniem firmy Twoim logiem/szyldem. To może być mylące dla klientów którzy chcą z łatwością do Ciebie trafić. Jest jednak na to rozwiązanie.

Po dodaniu jakichkolwiek zewnętrznych 360-stopniowych zdjęć, w naszej wizytówce możemy przedstawić taki sam widok jak realizują samochody Street View dając oglądającemu pogląd na okolicę wraz z aktualnym wyglądem Twojej firmy z zewnątrz. Samochód Map Google jeździ w tych samych ulicach co parę lat lub rzadziej na obszarach wiejskich, więc przez dodanie wirtualnego spaceru dodajemy aktualny wygląd firmy z zewnątrz uwiarygodniając istnienie i wygląd naszej firmy w danym miejscu.

W firmach znajdujących się na parterze bądź mających wejście przy ulicy, wirtualny spacer zwykle rozpoczyna się od jednego bądź dwóch punktów (kroków spaceru) od frontu firmy. Zdarza się również tak że te punkty zostają automatycznie podłączone do aktualnego Street View znajdującego się na ulicy umożliwiając tym samym oglądającym bezpośrednie wejście do Twojej firmy z widoku ulicy Street View.

Powód nr 4

Innowacyjny sposób przyciągania i interakcji z klientami.

Wirtualna rzeczywistość stała się namacalną siłą w naszym codziennym życiu. Coraz więcej technologii wykorzystującej wirtualną rzeczywistość jest rozwijana, aby pomóc odkrywać nam często niedostępne dla nas rzeczy – podróże, miejsca, a nawet historyczne lokalizacje.

Google i Facebook wydają miliony dolarów na rozwój sprzętu i aplikacji, aby przygotować się do potrzeb użytkowników wykorzystujących nową technologię. Przyszłość ma wiele zastosowań dla wirtualnej rzeczywistości, ale jedno z nich jest dostępne od paru lat jako narzędzie specjalne do zaangażowania klientów lokalnych biznesów.

Wirtualny spacer Google Street View  po firmie pozwoli Twoim klientom doświadczyć wnętrz w unikatowy sposób. Większość dzisiejszych smartfonów pozwala oglądać zdjęcia sferyczne 360 stopni bez użycia specjalnych okularów lub zestawu do wirtualnej rzeczywistości. Każdy klient ze smartfonem może szybko wejść do środka i poczuć w pełni Twoją przestrzeń.

Wirtualny spacer przedstawiony na telefonie
Powód nr 5

Zobacz, ile razy zdjęcia były oglądane.

Kolejną wspaniałą cechą Twojej wizytówki Google My Business jest możliwość śledzenia, ile razy Twoje zdjęcia są kliknięte i oglądane.

Gdy zakładasz wizytówkę Google My Business, otrzymujesz dostęp do panelu Google Moja Firma. Panel jest miejscem, w którym zarządzasz informacjami podstawowymi o swojej firmie, a także widzisz opinie, zdjęcia, oferty. Zobaczysz również statystyki dotyczące liczby wyświetleń, kliknięć na stronie internetowej, połączeń lub kliknięć w celu uzyskania wskazówek, które wizytówka otrzymała w danym okresie.

Są to świetne wskaźniki tego, jak wiele osób angażuje się z interakcję z Twoją wizytówką i podejmuje dalsze działania.

Powód nr 6

Wirtualne spacery Google Maps Street View mogą być używane w innych miejscach.

Wirtualna wycieczka Google Street View po Twojej firmie może być osadzona i udostępniona w innych miejscach poza Google. Możesz ją łatwo dodać do swojej strony internetowej, tak jak wideo YouTube. Wystarczy skopiować i wkleić kod osadzenia w bloku strony internetowej, a pojawi się on w dowolnym kontekście treści.

Niektóre firmy lubią korzystać z różnych części wirtualnego spaceru na różnych stronach. Jak obiekt eventowy pokazujący prywatną salę na stronie o wydarzeniach. Lub kompleks apartamentów pokazujący siłownię i basen na stronie o udogodnieniach.

Zobacz: Wirtualny spacer wsparciem w procesie rekrutacji

Spacer może być również publikowany w mediach społecznościowych, które wspierają zdjęcia 360 stopni, takich jak Facebook. Jak wszyscy wiemy media społecznościowe to świetny sposób, aby pozostać w kontakcie z osobami zainteresowanymi produktami i usługami naszej firmy. Dzięki przygotowanym specjalnie zdjęciom 360 stopni z metadanymi na facebooka możesz udostępnić je tak jak zwykłe zdjęcie, lecz użytkownicy np. wraz z obrotem telefonu będą zmieniać kadr przedstawionego wnętrza.

Jeśli masz listę e-mailingową, można ponownie zaangażować swoich klientów, wysyłając link do nowej wirtualnej wycieczki, aby mogli zobaczyć jak zmieniły się Twoje wnętrza lub aby mogli przypomnieć sobie swoją ostatnią wizytę u Ciebie.

Mackbook Air Mock Up3a
Powód nr 7

Wirtualny spacer może pomóc poprawić rankingi stron internetowych.

360-stopniowa wirtualna wycieczka w mapach Google to świetny sposób, aby pomóc zwiększyć atrakcyjność i interakcję w wizytówce Google Moja Firma, ale po dodaniu wirtualnego spaceru na swojej stronie internetowej, można doświadczyć dodatkowych korzyści z tego płynących. Jak wspomniano powyżej, wirtualna wycieczka może być łatwo dodana do stron za pomocą kodu osadzenia.

Osadzenie 360-stopniowej wirtualnej wycieczki na swojej stronie internetowej może pomóc w utrzymaniu odwiedzającego na Twojej stronie i interakcji z nim. Kiedy odwiedzający pozostaje na Twojej stronie internetowej, wyszukiwarki takie jak Google zwracają na to uwagę i po pewnym czasie mogą zacząć podbijać wyniki wyszukiwania Twojej strony dla konkretnych słów kluczowych. Wyszukiwarki mają tendencję do podnoszenia rankingu stron internetowych, które mają wyższy „czas spędzony na stronie” dzięki temu Twoja strona będzie pojawiać się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania Google.

Powód nr 8

Dotarcie do szerszego grona klientów.

Nie ma geograficznych barier dla oglądania wirtualnych wycieczek. Każdy z całego świata może zobaczyć Twój biznes. Sam pomyśl jak wielu turystów odwiedzających Kraków, przed przyjazdem sprawdza hotele, hostele, apartamenty na wynajem, restauracje i kawiarnie które chcą odwiedzić oraz miejsca w których mogą spędzić czas. Rozwijająca się z roku na rok Turystyka medyczna sprawia, że wielu klientów zagranicznych szuka medycyny estetycznej, dentystów i innych specjalistów których może odwiedzić w trakcie swojego pobytu w Krakowie, każdy z nich przed przyjazdem sprawdza w jakim miejscu zostanie przyjęty, czy salon lub gabinet jest odpowiednie wyposażony, dzięki wirtualnym spacerom Google mogą zobaczyć wnętrze i upewnić się że usługi są prowadzone na wysokim poziomie.

Stomatologia Estetyczna w mapach Google Fotografia wnętrz w Street View Galeria Uśmiechu
Showcase Template Flat Presentation Vol 2
Powód nr 9

Technologia Google Street View

Wirtualna wycieczka Google Street View jest obsługiwana przez technologię Google Street View. Co to oznacza dla Ciebie? Twoja wirtualna wycieczka będzie działać na każdym urządzeniu, czy to komputerze, tablecie czy smartfonie, a wycieczki będą działać w dowolnym miejscu na świecie.

Powód nr 10

Tania forma reklamy.

Google utrzymuje na swoich hostingach wszystkie zdjęcia wirtualnej wycieczki w Mapach Google za DARMO, więc nie ma opłaty miesięczne lub roczne z tym związanej. Koszt fotografii, edycji, złożenia i opublikowania w Google jest również niedrogi i jest to jednorazowa opłata za pracę rekomendowanego fotografa. Koszty realizacji są uzależnione od wielkości lokalu, ilości pomieszczeń oraz ważnych miejsc co bezpośrednio przekłada się na ilość punktów sferycznych czyli kroków spaceru. Umów się na darmową wycenę realizacji.

Zdjęcia wnętrz EPS English Primary School Photo 21

Posiadanie wirtualnego spaceru Google Street View jest doskonałym sposobem, aby zoptymalizować swoją wizytówkę Google My Business, oraz aby uzyskać wyższą pozycję w rankingu Google.

Wycieczka może być niezbędna do uzyskania dodatkowego ruchu dla Twojej firmy, nie bez powodu Google sam zaleca realizację zdjęć 360 stopni, a w wizytówce Google Moja Firma mamy specjalny przycisk umożliwiający kontakt z rekomendowanym fotografem.

Wirtualne spacery

PRZYKŁADY REALIZACJI

Zobacz
Umów się na wycenę!

KONTAKT

Kontakt
Jak obliczyć liczbę punktów?

WYCENY

Poznaj
Allekurierpl Dollhouse View 1

ODKRYJ MODEL 3D WNĘTRZA

To co coś więcej niż zwykłe zdjęcia panoramiczne, to w pełni realistyczny interaktywny obraz przenoszący oglądającego do wnętrza obiektu.

Dowiedz się więcej